Press Enter / Return to begin your search.

Eline Rey

over duurzame mode, bewust shoppen en méér.

9 thoughts on “Creating a good story is key, but not necessarily for free”

  1. Super artikel, Eline! Als grafisch ontwerper én blogger weet ik maar al te goed hoe het is om talloze verzoekjes te krijgen om ‘even’ gratis een kaart ineen te ‘knutselen’ (!) of ‘eventjes snel’ een tekstje te schrijven. Want creatief zijn is blijkbaar spelen en niet werken? Aan de andere kant is het érgens begrijpelijk – want daar zijn inderdaad die hele hoop aan jonge bloggers die hun ziel zouden verkopen om een telefoonhoesje te mogen reviewen. Ik ben maar een klein visje in die enorme bloggerspoel, maar zal nooit een wandelend reclamebord worden. Authenticiteit blijft mijn prioriteit, en door téveel onoprechte gesponsorde content bij andere bloggers haak ik al snel af. Niets mis met gesponsorde content overigens (ik juich het alleen maar toe wanneer een blogger betaald wordt voor z’n harde werk!), maar het moet geloofwaardig blijven. Verfrissend om te lezen dat er nog mensen hetzelfde over denken! Zeker nu er weer een aantal bloggers in Komen Eten geweest zijn, verwacht ik een stormloop aan onwetende/jaloerse/ongefundeerde reacties over bloggers…

    1. O, dankjewel voor je leuke reactie, Elisa! Vind het oprecht fijn om te lezen dat er nog mensen zijn die mijn mening delen, want lang leve authenticiteit en eerlijkheid! Het is inderdaad ongelooflijk frustrerend om te ervaren dat er in 2017 nog niet veel verandering in the pipeline zit voor mensen met een creatief beroep…

      & Super leuke blog heb je trouwens! Een beetje schaamrood op mijn wangen dat ik nog niet eerder op je online stek ben beland, maar bij deze heb je er wél een oprechte volger bij!

  2. Het doet deugd om je gedachten even te lezen, hopelijk volgen veel mensen mijn voorbeeld en staan ze er ook even bij stil. Zelf ben ik geen grote blogger, zelfs na 4 jaar nog niet. Maar al 4 jaar lang blijf ik trouw aan mezelf en men eigen principes. Ik wil geen wandelend reclamebord worden, want wie heeft daar iets aan? Het is een leuke hobby, waar ik niet echt iets mee wil verdienen. Het regent bloggers de laatste maanden, maar enkel wie trouw blijft aan zichzelf blijft overeind. Zo ben ik van mening.

  3. Ik blog intussen al 11 jaar op verschillende kanalen (nog maar een paar jaar op mijn huidige blog) en wat me eigenlijk opvalt is dat de “voorstellen” type “gratis reclame” eigenlijk alleen maar erger worden. Vaak ben ik zo ontmoedigd door zulke mails dat ik zelfs niet wil reageren, want ook dat vraagt tijd en moeite en ik heb er tenslotte niet om gevraagd dat ze mij drie keer mailen om 30 pins op een maand te posten in ruil voor een horloge van €50. Aan de andere kant heb ik nog nooit zo veel leuke samenwerkingen gehad met merken als nu.
    Ik vind persoonlijk dat de integriteit van mijn content het allerbelangrijkst is, mijn blog is mijn platform waar ik bepaal wat er wel en niet gebeurt en dat geeft enorm veel voldoening 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *