Trenchcoat stories

Onlangs werd er mij gevraagd wat mijn favoriete kledingstuk is. Eerst vond ik het aartsmoeilijk om één stuk te benoemen, gezien ik praktisch van elke item in mijn kast houd. Anders koop je het toch niet? De persoon in kwestie wilde uiteraard een antwoord op haar vraag dus probeerde ik mijn kledingkast te visualiseren en al snel trok ik een conclusie. Een van mijn favoriete stuks is zonder twijfel een stijlvolle trenchcoat. Ik heb er een viertal in mijn kledingkast hangen en draag ze zowel tijdens de zomermaanden als in de winter. Want geef nu toe, in België kunnen we dat. Ik betrap mezelf er dan ook vaak op dat ik in de winkel meteen grijp naar zo’n trench. Afgelopen week slaakte ik een kreet van euforie want er zou een exemplaar in mijn postbus belanden om een wereldwijde samenwerking aan te kondigen… All right!

Vandaag toon ik jullie dus niet zomaar een outfit, het is een exclusieve preview van een collab tussen een iconisch model en een bekende supermarktketen. Het gaat hier wel degelijk over mode en niet over een nieuwe soort pistolets. Het Duitse Lidl en supermodel Heidi Klum bundelden hun krachten om een verrassend veelzijdige kledingcollectie op de markt te brengen. Het geheel omvat looks met een uitgesproken wow-effect, vandaar dat de hashtag ook #LETSWOW luidt. Romantische tops, opvallende blazers, een stijlvolle trenchcoat, een skinny jeans… is wat je onder andere kan verwachten. Typisch voor Lidl is dat ze erg scherpe prijzen aanbieden. Het merendeel van de “Esmara by Heidi Klum: Heidi & The CIty” stuks zullen tussen 7 en 20 euro kosten, met uitzondering van de bikerjas in echt leder waarvan de prijs wat hoger zal liggen.

„Ik will mode ontwerpen met een wow-effect, die gemakkelijk combineert en iedere vrouw laat schitteren en dit tegen een onklopbare prijs“, — Heidi Klum.

Lidl en mode zijn voor jou wellicht niet meteen de meest voor de hand liggende combinatie, en dat kan ik je niet kwalijk nemen, maar ik ben er zeker van dat deze stuks als zoete broodjes zullen verkopen. Waarom ik volledig achter deze collectie sta? Sommigen onder jullie weten dat ik vlakbij een Lidl filiaal woon waardoor ik er sinds twee jaren wekelijks mijn aankopen doe. Ik ken de winkel op m’n duimpje en vind dat ze de laatste jaren een mooi verhaal aan het vertellen zijn. Net zoals bij hun beautycollectie (waarover je hier kan lezen), blijft Lidl erg trouw aan haar missie en dat aspect valt bij mij in de smaak.

Lidl werd tot nu toe weinig geassocieerd met mode. Met Heidi Klum als creatieve inspiratiebron en succesvolle modeontwerpster aan onze zijde zal dat in de toekomst veranderen. #LETSWOW staat voor plezier en mode en hiermee verrast Lidl nu ook de modewereld“ — Isabelle Colbrandt, woordvoerder Lidl België.

Wat, wanneer, waar? Houd op 7 september het wereldwijde web in de gaten want op die dag onthullen Heidi Klum en Lidl, tijdens New York Fashion Week, het resultaat van hun #LETSWOW campagne. De volledige collectie zal er dan officieel aan het grote publiek worden voorgesteld. De keuze voor een première in de Big Apple is geen toeval. Deze droombestemming is immers de lievelingsstad van het supermodel en de hoofdinspiratie voor „Esmara by Heidi Klum: Heidi & The City”

Wanneer mag je de collectie in jouw dichtstbijzijnde Lidl filiaal vinden? Op 18 september start de verkoop in de supermarkten. Naast de kledingcollectie met maten 36 tot 44 bevat het assortiment ook accessoires en schoenen van maat 38 tot 41. De collectie wordt in 28 landen, waaronder België, gelanceerd in meer dan 10.000 Lidl-supermarkten en in online Lidl-winkels.

Fotografie door Elke Wendrickx

  
  

2 Comments

  1. Lidl heeft al vaker heel leuke kledij verkocht voor een prijsje. Ik heb al meerdere keren complimenten gekregen voor iets wat ik daar gehaald heb. Deze nieuwe collectie lijkt me dan ook weer superleuk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *